Lidt om at være dansk

Jeg er dansker. Født her og opvokset i den jydske muld.
Men jeg tror næppe, at det bliver her jeg stiller mine træsko.

Hvorfor ?

Fordi, dengang jeg blev født, var vi et folk, der trods uenigheder om den overordnede plan, elskede hinanden, fordi vi var danskere.
Der var kulørte lamper til gadefesterne (hvor blev de egentlig af? ) og de fremmede var vi mere eller mindre ligeglade med.

I dag hader vi de fremmede…..

Og vi vil skide hinanden et stykke.

Hvis det ikke lige omhandler vores eget lille frimærke af et liv, så rager det os en høstblomst.
Men omvendt, skal der da lige være det mindste, der ubelejliger så meget som nogen, vi har hørt om, så flyver vi op af stolene og skælder og smælder.

Og det er selvfølgelig politikernes ansvar, altsammen. – og skylden er alle de andres….. – især “de fremmedes”.

Engang var vi et folk…… I dag er vi revnende ligeglade med hinanden, når ikke lige der er landskamp. Og selv Roligan-bevægelsen er opløst.

Krager er vi, i en stor flok, hvor alle håber, at det er en af de andre krager, der bliver snuppet, når høgen kommer.

Det’ så dansk.

Skriv et svar

